söndag, juli 01, 2007

Vilken helg!

I fredags gjorde jag två tårtor, en jordgubbstårta och en chokladtårta. Båda tårtorna hade vaniljkräm och sedan hade jordgubbstårtan jordgubbskräm med lite grädde och små jordgubbsbitar, medan chokladtårtan hade chokladmousse med crisp. Mmm..
Jag har jobbat kl 7-14 både lördag och söndag, men det stoppade inte mig från att gå på fest varken i fredags eller i lördags, haha.
Fredag:
I fredags var jag på en födelsedagsfest där det inte var brist på varken mat eller dricka..Och jag hade inte planerat att varken stanna särskilt länge eller dricka speciellt mycket eftersom jag skulle upp kl 6 nästa dag, men det blir ju aldrig som man tänkt sig. Så jag gick och la mig vid tre med en alldeleds, alldeles för hög promillehalt...
Kvällens outfit bestod av svart viskos t-shirt från H&M, långa svarta leggings och en jeanskjol som jag och en kompis "gjort" för många år sen. Så klart hade jag mina nya gula bangels och guldiga örhängen till. Som sagt, mat och sprit var det inte brist på. Sista bilden är bussen hem..haha..
Lördag:
Igår var jag på en annan födelsedagsfest och då kunde jag inte dricka en droppe sprit, mådde dåligt hela dagen/kvällen sen i fredags, haha. Och på den här festen fanns det ännu mer god mat än på den första. Så hela helgens meny har beståt av underbar festmat i alla dess former. Igår visade vi också våra bästa moves, haha.

Söndag: På jobbet idag var jag och en jämngammal tjej ensamma och ansvariga för hela ICA-butiken mellan kl 7-14. Vi bakade bullar, satt i kassan och skötte alla postärenden. Kändes riktigt roligt att ha så mycket ansvar. Nu ska jag skriva en jobbansökan om ett annat jobb som jag också vill ha och sen ska jag bara chilla... Kan behövas. =)
Kvällens outfit bestod av mörkblått silkeslinne från DeluxeMotel, Rock and Republic-jeans och samma smycken som kvällen före. Givna favoriter. Natta och jag... vill ha fred i världen...?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallllååå!

Man blir ju bra hungrig av att läsa din blogg. Speciellt med två så fina tårter som stirrar en rätt upp i ansiktet. Det var ju bar att inte båda va till dig annars är ju våra powerwalks bar onödiga =)

Jag och Lotta shoppade lite idag och jag fick syn på en skitrolig klänning på h&m, väldigt party som jag funderar på att köpa. Bara en hake, den är zebra randig och lite guldglittrig. Ja ja jag vet låter bajsfult men det var det faktiskt inte. Hade lätt gett till svarta leggings. Men ja, zebrarandigt... det kräver ju sin kvinna. Så jag måste ta en funderare.

Ska du me på tisdagsklubben imorn. Invigning och allt. Vi ska lätt dig, med eller utan zebraränder =)

PS Jag tog tjuren vid hornen and called the mistress... och är inte djurtryck ute förresten?

PÖSS /// Lejla

Anonym sa...

Hello sunshine! Jag har precis tävlat på tickets hemsida. Man skulle tipsa en kompis som man tyckte var värd en resa, så jag tipsade dig. Vinner du så får du presentkort som gäller på sista minuten resor för 2 personer (Värt 7000 kr). Tänkte att det passade bra i dessa tider då vi planerar resa =0) Jag letar resor för fullt. Läste på en hemsida att 98% av hotellen på Mallis är fullbokade i juli och att det tillockmed kunde vara svårt att få rum på lyxhotell. Helt sinnes! Ska ut till produktionen och hämta lite fakturor nu. Ha det super! /Sus