måndag, juli 09, 2007

Walking on sunshine

Jobbar för fullt känns det som. Ringde mig imorse, haha, de ringer alltid från jobbet när man sover och så vaknar man och svarar med sån pinsam, hes morgonröst. Idag var det kassajobb på ICA Kvantum i Vellinge mellan 13-19. Och sinnes så mycket folk där var! Stod nästan hela tiden 5 personer i kön, ibland 10. Men det gick väldigt bra, man börjar bli riktigt vass på det här nu :)

Inga intressanta outfits kan jag skriva om, för det enda jag har på mig om dagarna är mina svarta jobbkläder...Svart piké, som e helt okej och ett par svarta baggybyxor som sitter FÖR högt upp, sjuk modell, vem kom på den?. Kläderna är sååå mycket större än allt annat jag brukar ha på mig, så det känns så skönt att kunna komma hem och byta om till vanliga om än, hemmakläder.

Skönt med denna dagen var att solen tittade fram :D Då blir man så lycklig. Men jag blev så avundsjuk på en mamma och hennes dotter som handlade i kassan, för de hade världens finaste solbränna. Perfekt jämn, som Marabouchoklad. Tittade på min egen arm...så vit. Måste resa s-n-a-r-t! Sus kollar resor som en galning varje dag, så nog ska vi hitta nån. Googlade bilder på "sunshine" och hittade denna, som heter "Walking on sunshine". Är den inte underbar?
Nu ska jag kolla på film igen, och jobba imorgon.
puss&kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vet hur det känns att se solbrända människor när man känner sig vit som bomull. En sälgare från jobb kom nyligen hem från Mallis. Han ser ut som en neger. Vi behöver inte oroa oss. Vi kommer också se strålande bruna ut inom kort =0)/Sus