torsdag, juni 14, 2007

Grönt är skönt

I dag har jag och Lejla varit duktiga. Vi power-walkade en timme och sen gjorde jag olika övningar. Det kändes riktigt bra. Ska göra det varje morgon nu. Sen gjorde jag en supergod sallad. Har nyligen lärt mig göra riktigt goda sallader som består av en massa ingredienser. Man kan själv mixa ihop vad man har hemma och vad man tycker om, huvudsaken är att salladen ska bli en egen måltid och bestå av många smakrika ingredienser. Har tyvärr ingen bild på den jag åt idag, men den bestod av:
Isbergssallad, cocktailtomater, soltorkade tomater, gurka, ruccola, färsk basilika, fetaost, rödlök, kapris, en klick minifraiche och rostade pinjekärnor. Till sist hällde jag lite olja och balsamvinäger på. UNDERBAR!

Man kan variera den med olika grönsaker och ha skinka/räkor/lax/ägg till. Prova dig fram!

Sedan åkte jag och handlade (en massa goda frukter blev det, ska göra fruktsallad till frukost imorgon) och grillade på kvällen med familjen. Vi är dock inte så bra på att grilla i vår familj, flintasteken blev helt torr, haha.

Snart ska jag se "She´s all that" på femman. Den är så bra den filmen. En helylle "american high-school movie".

ps. Ska börja lägga upp dagens outfit framöver!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vadå nyligen lärt dig göra sallad? hahaha....det är typ samma salladsblandning som du alltid kör med. Du e rolig du Jacke! /Sus

Jacqueline sa...

Hahaha, NEJ, är det ju inte! Denna har min gudmor lärt mig, typ två veckor sen. Äsch, du måste äta den för att fatta.