söndag, maj 04, 2008

Uppsala

Var i Uppsala och hälsade på Lejla över Valborg (tisdag-fredag) och kom alltså hem i förrgår. Så kul vi hade!

På kvalborg var vi ute på en nation som heter V-dala. Där var lite skum musik, men annars väldigt stort och fint. Kände mig dock lite krasslig, så vi var hemma vid 1.


Valborgsfirandet började med champagnefrukost i parken med jordgubbar, melon, pastasallad mm. Supermysigt! Men, min pollenallergi tog kål på mig, så vi var där bara drygt en timme. Tur med vädret hade vi iaf! Vid tre var det dags för champagnegalopp på Snärkes nation där alla sprutade ner varandra med champagne. Helt outrageous! På kvällen förfestade vi till Youtube klipp och Bacardi melon och gick återigen till Snärkes. Sjukt roligt hade vi! Dansade nästan tre timmar i sträck så svetten bara rann, haha.



Första maj hjälpte jag Lejla med flytten. SJUKT mkt att packa. Men vi var effektiva, så det gick ändå snabbt. Lite sightseeing i Uppsala också, var i domkyrkan och sen käkade vi på Max. Det har jag aldrig gjort förr och hade höga förväntningar, som tyvärr inte infriades. Vilken osmaklig hamburgare. Kass, verkligen. Mjukt kött och ingen god dressing.

Den 2 maj flyttade vi klart allting, flyttstädade och åkte till IKEA där jag köpte en björkstol till skrivbordet på fyndet för 195:- ! Den är snart hemma hos mig :)

Igår och idag har jag pysslat en massa med min hemsida, som jag faktiskt är väldigt nöjd med, men den är ännu inte riktigt klar.

Imorgon blir det jobb på ICA Supermarket i Ystad. Jag är ju trots allt deras favorit :) hihi

Puss&kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhh det var verkligen en underbar tid... Vi skulle ju kunna göra det till en tradition att alltid fira här uppe hos mig =) Och nu bor jag ju sååå mycket större också. Och på tal om det, jag har fått ok till nya tapeter. Och jag får själv välja färg! Hur kul är inte det!?

Ne nu har jag ett väldigt obehagligt möte att gå till... Usch!

Puss Puss /// L