söndag, mars 23, 2008

Påskafton

Jag hade en supermysig Påskafton igår. Först var vi traditionsenligt i kyrkan och välsignade mat. Ägg, som är en symbol för nytt liv, bröd som Jesus matade de hungriga med, korv som en symbol för det heliga lammet och salt som hindra oss från att bli dåliga. Fin tradition. Sedan åt vi det och mycket annat, tillsammans med Tarra och hennes mamma. Vi satt och åt och sjöng och hade så himla, himla roligt. Samtidigt som snöflingorna föll från himlen. :)


Den välsignade maten. Och polsk ostkaka, är den inte fin?

Efter det gick vi till vår granne och pratade lite och sedan hade det blivit tid för middag :) Till dessert blev det skivade jordgubbar med vaniljglass och maränger. Fattar ni så gott det va! Helt underbart.


Tulle hade världens coolaste t-shirt. Och Therese kör Gisele Bündchen-posen.

På kvällen var det dags för fest, fest, fest! Vi började med förfest hos Tulle och sen drog vi in till stan och fortsatte förfesten hemma hos Therese. Vi spelade drinkleken och Twister, haha. Därefter blev det utgång på Chokladfabriken. Där var inte så mycket folk, men mycket kul och trevligt ändå. Och så kom jag hem halv fyra, var jätehungrig och satte mig och började äta brieost, kex och vindruvor. Var i säng halv fem. Rock and roll, baby! ;)

Kvällens outfit bestod av:
Linne: Mammas garderob
Jeans: Rock & Republic
Mina fab Moschino-bokstäver
Puss&kram



2 kommentarer:

Susanna sa...

Ååååhhh TWISTER är så jävla roligt! Tänkte att vi skulle köra det på min födelsedag =0)

Susanna sa...

Bara så du vet; Jag tänker äta ovälsignad påskmat =0)