måndag, augusti 20, 2007

Så där helt allmänt/Paris je t'aime


Måste säga att jag verkligen gillar blogg-konceptet. Man kan skriva lite eller mycket; infoga många bilder eller inga alls; skriva om stort och smått, sammanhängande historier eller ord, ord, ord. Älskar att man kan vara kreativ och mixa text och bild i olika storlekar och typsnitt precis som man vill. Precis sånt vill jag göra "när jag blir stor". Jag märker att jag överöst er med Sunny Beach-inlägg den senaste tiden, men jag var så lycklig när jag var där och verkligen älskade stället. Allt var så bekymmerslöst och fritt från ansvar och måsten, städning, matlagning och tjat. Det var mitt och Susannas egna lilla paradis.


Till något annat. Har blivit "kulturell", haha och laddat ner och håller på och tittar på en del franska filmer. Har hittills sett:


  • "Le fabuleux destin d'Amelie Poulain", en helt underbar varm komedi om en ung tjej som gör andra människor lyckliga. Se den!

  • "Stupeur et tremblements" (Fear and tremblings) Komedi som handlar om en belgisk tjej som jobbar på ett japanskt företag. Den japanska företagskulturen skiljer sig dock väldigt, väldigt mycket från den västerländska vilket huvudpersonen, som heter Amélie även i denna filmen, snart får erfara...

  • tittar just nu på: "Paris je t'aime" (Paris, jag älskar dig) Hittills är den underbar! Består av korta små filmer med olika huvudpersoner boendes i de olika stadsdelarna i Paris. Väcker många känslor, men mest glädje :) Mer om denna film när jag sett klart den!

Har velat åka till Amsterdam innan skolan börjar och ett tag såg det ut som resan inte skulle bli av då jag inte kunnat få tag på mina tjejkompisar som bor därnere, men idag fick jag sms. Så resan kanske blir av iaf! Hoppas, hoppas!

Inga kommentarer: